wtorek, 22 października 2013

Być jak płynąca rzeka - Paulo Coelho



Być  jak płynąca rzeka – Paulo Coelho
Wydawnictwo  - Świat Książki
Liczba stron – 287

Być jak płynąca rzeka to zbiór różnorodnych tekstów w których autor dzieli się z nami swoimi przemyśleniami, doświadczeniami z podroży, ze spotkań z różnymi ludźmi.  Poznajemy świat widziany oczami pisarza, który jest pełen refleksji dotyczących życia. Coelho nie narzuca nam swojego zdania, ale jego teksty skłaniają nas do zastanowienia się nad otaczającym nas światem.

Paulo Coelho – pisarz dobrze znany nam wszystkich. Przyznam, że Być  jak płynąca rzeka to moja pierwsza styczność z dziełami tego autora. Naprawdę nie wiem dlaczego akurat ta książka poszła na pierwszy ogień.  W każdym bądź razie długo zbierałam się do twórczości Coelho, wreszcie to nastąpiło i na tej książce na pewno się nie skończy.


Moje odczucia po przeczytaniu książki ? Jak najbardziej pozytywne. Czytało mi się ją bardzo przyjemnie, w pewnych momentach z uśmiechem na twarzy. Teksty są naprawdę krótkie, mają po kilka stron, przez co książkę czyta się dość szybko. Może nie wszystkie mnie zaciekawiły, ale większość przyciągnęła moja uwagę i skłoniła do refleksji .

W mojej pamięci pozostaną na pewno dwa teksty. Jeden z nich zatytułowany  Historia pewnego Ołówka.  Jestem pod wrażeniem tej historii.  Ołówek, niby tak powszechna rzecz, a wystarczy spojrzeć  z innej strony, a uczy nas cenne prawdy o życiu. Zrobię wam psikusa i nie napiszę dlaczego ten tekst jest tak wartościowy. Może sięgnięcie po niego. Jakbym napisała, nie mielibyście żadnej niespodzianki. Naprawdę gorąco polecam, mogę zapewnić, ze spodoba się wam tak samo jak mnie.

Czy warto przeczytać ? Uważam, że tak.  Dla osób, które miały już kontakt z książkami autora, będzie to ciekawe doświadczenie, mogące lepiej poznać pisarza a także przybliżyć się do jego filozofii.

Moja ocena : 7/10

5 komentarzy:

  1. Autor bardzo znany, co krok można gdzieś trafić na jego nazwisko, cytaty itd. Jeszcze nigdy nawet nie próbowałem do niego podejść, sprawia wrażenie nieco ciężkawego typu literatury. Z ciekawości kiedyś spojrzę, a nuż do mnie trafi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś sięgnęłam po jego książkę, ale mi się nie spodobała. Specjalnie znalazłam w internecie "Historię pewnego Ołówka". Przyznam, że fajna, daje do myślenia, ale na kolana nie powala. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swego czasu był boom na książki tegoż autora, niestety mnie nie przekonują. Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i jak pamiętam bardzo ową książkę polubiłam. Z resztą lubię tego autora i większość jego książek. Ale uważam, że jego ostatnie książki nie zachwycały, a o nim samym jakoś cicho się zrobiło. Może lepiej to dla niego, mam nadzieję, że jednak wróci z książką tak dobrą, jak na początku swojej twórczości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Twórczość Coelho jest trudna a właściwie przekaz... i nie każdemu musi podobać się. Ja przeczytałam kilka jego książek, ale najmilej wspominam "Jedenaście minut". Polecam Ci tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń